სოციალური
პროექტის გეგმა - “უსაფრთხო ონლაინ ცხოვრება“
პროექტის
განმხორციელებელი პედაგოგი და მისი საკონტაქტო ინფორმაცია
|
სახელი,
გვარი
|
მაკა
ყორღანაშვილი
|
||||||||||||
ტელეფონი
|
577642755
|
|||||||||||||
ელ.ფოსტის
მისამართი
|
makakorganashvili@gmail.com
|
|||||||||||||
პროექტის
სახელწოდება
|
“უსაფრთხო ონლაინ
ცხოვრება“
|
|||||||||||||
პროექტის
აქტუალობა
|
დღეს,
21 - ე საუკუნეში ინფორმაციულ - საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები ადამიანის ცხოვრების
განუყოფელ ნაწილად იქცა. ტექნოლოგიურმა მიღწევებმა მნიშვნელოვნად შეამცირა ჩვენ ირგვლივ
არსებული მრავალი პრობლემა. მათი სასწავლო პროცესში გამოყენება მოსწავლეებს უადვილებს
ინფორმაციის მოძიებასა და დამუშავებას, მის გავრცელებას. სასწავლო პროცესი კი უფრო
სახალისო და საინტერესოა, თუმცა მოზარდებში ტექნოლოგიების რეგულარულმა გამოყენებამ
გამოიწვია უამრავი პრობლემა, როგორიცაა: მხედველობის დაქვეითება, კონფლიქტები და
გაუცხოება სოციალურ გარემოსთან, ნევროზები, კიბერბულინგი და სხვა. მნიშვნელოვანია
მოსწავლეთა ცნობიერების ამაღლება ამ უკანასკნელის
ირგვლივ, რადგან ხშირია ფაქტები, როდესაც, ონლაინ სივრცით არასწორად სარგებლობის
გამო ბავშვები ძალადობის მხვერპლნი ხდებიან.
|
|||||||||||||
პროექტის მონაწილეები (სკოლა, კლასი, მოსწავლეები)
|
სსიპ.
საგარეჯოს მუნიციპალიტეტის სოფელ მანავის საჯარო სკოლა, მე-3 კლასი
|
|||||||||||||
პროექტის
მიზანი
|
·
თემში და სკოლაში ცნობიერების
ამაღლება კიბერუსაფრთხოების ირგვლივ;
·
სკოლის ჩართულობის გაზრდა;
·
საფრთხეების გაანალიზება
და პრევენციის გზების ძიება;
·
მოსწავლეებში 21 - ე
საუკუნის უნარ - ჩვევების განვითარება.
|
|||||||||||||
პროექტის
ხანგრძლივობა
|
ერთი
კვირა 1.10.2019წ-8.11.2019წ
|
|||||||||||||
განსახორციელებელი ამოცანები (ამოცანის დასახელება და მოკლე აღწერა)
|
პროექტის დასაწყისში:
·
მოსწავლეები გაეცნობიან
ონლაინ სივრცეში არსებულ საფრთხეებს;
·
გამართავენ დისკუსიას
თემის ირგვლივ (დაფიქრდი, დაწყვილდი, გაუზიარე)
·
ნახავენ მოკლე ანიმაციურ
ფილმებს კიბერბულინგის თემაზე;
პროექტის მიმდინარეობისას:
·
მასწავლებელთან ერთად
დააკვირდებიან და განახორციელებენ პროექტის მიმდინარეობის მონიტორინგს.( დაკვირვების
დღიური, ჩექლისთი)
·
შეისწავლიან უსაფრთხო ონლაინ სივრცის შექმნისათვის საჭირო
აპლიკაციებს;
·
გააანალიზებენ საფრთხეებს
და დასახავენ პრევენციის გზებს;
·
თანამშრომლობით გარემოში
მსჯელობისა და ურთიერთშეთანხმების საფუძველზე დასახავენ პრობლემის გადაჭრისათვის
საჭირო ღონისძიებებს.
·
გამართავენ აქციას „შენ
მარტო არ ხარ“
·
მოამზადებენ პრეზენტაციებს
სკოლის დანარჩენი მოსწავლეებისათვის.
პროექტის ბოლოს:
შეაფასებენ პროექტის შედეგებს, გაწეულ სამუშაოს.
(ურთიერთშეფასება, თვითშეფასება, შეფასების რუბრიკები)
|
|||||||||||||
პროექტის
მოსალოდნელი მოკლევადიანი და გრძელვადიანი შედეგები
|
გრძელვადიანი
შედეგი:
მოსწავლეებში
და თემში ცნობიერების ამაღლება
მოკლევადიანი
შედეგები:
·
მოსწავლეების მიერ საკუთარი პასუხისმგებლობის
გააზრება;
·
საფრთხეების გაანალიზება
და პრევენციის გზების ძიება;
·
აღნიშნული თემის გაცნობისას მიზეზ
- შედეგობრივი კავშირების დამყარება;
·
21 - ე საუკუნის უნარ
- ჩვევების ჩამოყალიბება
|
|||||||||||||
პროექტის
მონიტორინგისა და შეფასების სისტემის აღწერა
|
მონიტორინგი
და მოსწავლეთა შეფასება მოხდება შესაბამისი რუბრიკების საშუალებით ( დანართი 1; დანართი
2 ) რომლებშიც ყურადღება გამახვილებულია პროექტის მიმდინარეობაზე, მოსწავლეთა შორის
ურთიერთთანამშრომლობითი გარემოს არსებობაზე, რესურსების შესაბამისობასა და საკმარისობაზე,
პრეზენტაციის მომზადებისა და მისი წარდგენისათვის საჭირო უნარ - ჩვევებზე.
|
|||||||||||||
რესურსები
|
დანართი 1 - პრეზენტაციის
შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
1 -4
|
5-6
|
7 - 8
|
9 - 10
|
პრეზენტაციის თემასთან შესაბამისობა
|
პრეზენტაცია არ შეესაბამება
თემას
|
პრეზენტაცია ნაწილობრივ
შეესაბამება თემას
|
პრეზენტაცია მეტწილად
შეესაბამება თემას
|
პრეზენტაცია სრულად შეესაბამება თემას
|
პრეზენტაციის
ვიზუალური მხარე
|
ფოტო, აუდიო და ვიდეო მასალა ნაწილობრივ შეესაბამება თემას
გამოყენებული ფერები და შრიფტის ზომა რთულად აღსაქმელია.
მნიშვნელოვანი ინფორმაცია არაა გამოყოფილი.
|
ფოტო, აუდიო და ვიდეო მასალა სრულად
შეესაბამება თემას
გამოყენებული ფერები და შრიფტის ზომა რთულად აღსაქმელია.
მნიშვნელოვანი ინფორმაცია არაა გამოყოფილი.
|
ფოტო, აუდიო და ვიდეო მასალა სრულად
შეესაბამება თემას
გამოყენებული ფერები და შრიფტის ზომა ადვილად აღსაქმელია.
მნიშვნელოვანი ინფორმაცია არაა გამოყოფილი.
|
ფოტო, აუდიო და ვიდეო მასალა სრულად
შეესაბამება თემას
გამოყენებული ფერები და შრიფტის ზომა ადვილად აღსაქმელია.
მნიშვნელოვანი ინფორმაცია გამოყოფილია
|
პრეზენტაციის
სტრუქტურა
|
წარმოდგენილი ინფორმაცია არ ქმნის წარმოდგენას თემის შესახებ.
ინფორმაციის თანმიმდევრობა არ არის დაცული
ლოზუნგები არ შეესაბამება პროექტის თემას
|
წარმოდგენილი ინფორმაცია ნაწილობრივ ქმნის წარმოდგენას თემის შესახებ.
ინფორმაციის თანმიმდევრობა არ არის დაცული
ლოზუნგები არ შეესაბამება პროექტის თემას
|
წარმოდგენილი ინფორმაცია მეტწილად ქმნის წარმოდგენას თემის შესახებ.
ინფორმაციის თანმიმდევრობა დაცულია
ლოზუნგები არ შეესაბამება პროექტის თემას
|
წარმოდგენილი ინფორმაცია სრულად ქმნის წარმოდგენას თემის შესახებ.
ინფორმაციის თანმიმდევრობა დაცულია
ლოზუნგები შეესაბამება პროექტის თემას
|
ტექსტის გრამატიკული გამართულობა
|
ტექსტში დაშვებულია მრავლობითი შეცდომები
|
ტექსტში დაშვებულია რამდენიმე შეცდომა
|
ტექსტში დაშვებულია უმნიშვნელო შეცდომა
|
ტექსტში არ არის დაშვებული შეცდომები
|
ისტ - ის ეფექტურად გამოყენება
|
პეზენტაციაში არ ჩანს ტექნოლოგიების ცოდნა და გამოყენება ( პრზენტაციაში
წარმოდგენილი ტექსტური, აუდიო, ვიდეო და ფოტო მასალა არ ერწყმის ერთმანეთს.)
|
პეზენტაციაში ჩანს ტექნოლოგიების მეტ - ნაკლებად ცოდნა და გამოყენება
( პრზენტაციაში წარმოდგენილი ტექსტური, აუდიო, ვიდეო და ფოტო მასალა ნაკლებად ერწყმის
ერთმანეთს.)
|
პეზენტაციაში ჩანს ტექნოლოგიების მეტ - ნაკლებად ცოდნა და გამოყენება
( პრზენტაციაში წარმოდგენილი ტექსტური, აუდიო, ვიდეო და ფოტო მასალა მეტწილად ერწყმის
ერთმანეთს.)
|
პეზენტაციაში ჩანს ტექნოლოგიების
ზედმიწევნით ცოდნა და გამოყენება ( პრზენტაციაში წარმოდგენილი ტექსტური, აუდიო, ვიდეო
და ფოტო მასალა ჰარმონიულად ერწყმის ერთმანეთს.)
|
ვიზუალური კონტაქტი
|
მოსაუბრე თითქმის ყოველთვის
აუდიტორიას უყურებს. საუბრისას, ზოგიერთ მომენტში იგი პირდაპირ ვიზუალურ კონტაქტს
ამყარებს აუდიტორიის წევრების უმეტესობასთან.
|
მოსაუბრე საუბრის უმეტესი
ნაწილის განმავლობაში აუდიტორიას უყურებს. დროდადრო ამყარებს
პირდაპირ ვიზუალურ კონტაქტს აუდიტორიის წევრებთან.
|
მოსაუბრე მხოლოდ ზოგჯერ
შეხედავს ხოლმე აუდიტორიას. ზემოთ იყურება, აუდიტორიის წევრებთან მინიმალურად ამყარებს
პირდაპირ ვიზუალურ კონტაქტს.
|
მოსაუბრე ძირითადად არ
უყურებს აუდიტორიას.
|
ტემპი
|
საუბარი ბუნებრივ ტემპსა
დ რიტმში მიმდინარეობს, შეუსაბამო პაუზებისა და დუმილის გარეშე.
|
საუბარი ოდნავ აჩქარებული
ან შენელებულია. დროდადრო „ჰაერის ნაკადის“ ინტერვალი ჩნდება, მაგრამ ეს შინაარსიდან აქცენტის მნიშვნელოვნად
გადატანას არ იწვევს.
|
საუბარი აჩქარებული ან
ძალიან შენელებულია ან სათანადო ტემპით მიმდინარე საუბრისას რამდენიმე შესამჩნევი
პაუზა კეთდება.
|
საუბარი
შესამჩნევად აჩქარებულია ან ზედმეტად გაჭიანურებულია ან საუბრისას რამდენიმე გრძელი
პაუზა კეთდება.
|
მომზადება
|
აშკარაა , რომ მოსაუბრე მომზადებულია მაღალ დონეზე. იგი ლოგიკურად
და ძალდაუტანებლად გადადის საუბრის ერთი ნაწილიდამეორეზე.
|
აშკარაა, რომ მოსაუბრე
მომზადებულია. უმეტესად საუბრის ერთი ნაწილიდან მეორეზე გადასვლა ლოგიკურად და ძალდაუტანებლად
ხდება. საუბრისას, შეიძლება მოსაუბრემ გააკეთოს ერთი ან ორი პატარა პაუზა.
|
მოსაუბრის მომზადება შეიძლება
აშკარა არ იყოს ან საუბარში მოსაუბრე პაუზებს აკეთებს.
|
მოსაუბრის მომზადება აშკარა
არ არის. საუბარი არაორგანიზებული ჩანს. მოსაუბრე ზედმეტ პაუზებს აკეთებს ან საუბარს
აყოვნებს, რაც უხერხულ სიჩუმეს იწვევს.
|
პროექტის მონიტორინგი
- დანართი 2
კრიტერიუმები
|
დიახ
|
ნაწილობრივ
|
არა
|
გეგმის მიხედვით მიმდინარეობა
|
☐
|
☐
|
☐
|
მოსწავლეთა შორის თანამშრომლობა
|
☐
|
☐
|
☐
|
რესურსების შესაბამისობა
|
☐
|
☐
|
☐
|
მოსწავლეთა შეთანხმებული მუშაობა
|
☐
|
☐
|
☐
|
საჭირო ინვენტარის მოვლა
|
☐
|
☐
|
☐
|
მოსწავლეთა შორის მოვალეობების თანაბრად გადანაწილება
|
☐
|
☐
|
☐
|
რეფლექსია
დღეს,
21 - ე საუკუნეში ინფორმაციულ - საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები ადამიანის ცხოვრების განუყოფელ
ნაწილად იქცა. ტექნოლოგიურმა მიღწევებმა მნიშვნელოვნად შეამცირა ჩვენ ირგვლივ არსებული
მრავალი პრობლემა. მათი სასწავლო პროცესში გამოყენება მოსწავლეებს უადვილებს ინფორმაციის
მოძიებასა და დამუშავებას, მის გავრცელებას. სასწავლო პროცესი კი უფრო სახალისო და
საინტერესოა, თუმცა მოზარდებში ტექნოლოგიების რეგულარულმა გამოყენებამ გამოიწვია უამრავი
პრობლემა, როგორიცაა: მხედველობის დაქვეითება, კონფლიქტები და გაუცხოება სოციალურ გარემოსთან,
ნევროზები, კიბერბულინგი და სხვა. მნიშვნელოვანია
მოსწავლეთა ცნობიერების ამაღლება ამ უკანასკნელის ირგვლივ, რადგან ხშირია ფაქტები,
როდესაც, ონლაინ სივრცით არასწორად სარგებლობის გამო ბავშვები ძალადობის მხვერპლნი
ხდებიან.
პროექტის
პირველ ეტაპზე გავაცანი მოსწავლეებს სხვადასხვა ინფორმაცია კიბერ ბულინგის შესახებ.
შევადგინე მარტივი კითხვარი, რომელმაც საშუალება მომცა დამედგინა მოსწავლეებისა და
მშობლების დამოკიდებულება სოციალური აქტივობის მიმართ.
მოსწავლეებმა მიიღეს მონაწილეობა აქტივობის განხორციელებაში
და ფიქრობენ, რომ შესაძლოა დღეს ყველა ადამიანს შეეხოს ეს პრობლემა. მოსწავლეები ფიქრობენ
რომ შეუძლია დაეხმარონ სხვებს და ააცილონ ეს პრობლემა თავიდან საზოგადოების ნაწილს.
გეგმაში მითთებულ ვადებში ყველა ცდოლობდა შესაძლებლობის ფარგლებში შეესრულებინათ განაწილებული
აქტივობები.
სოციალური აქტივობის მიზანი- განავითაროს მოსწავლეებში
ზოგადი განათ₾ების ეროვნული მიზნებით გათვალისწინებული უნარ-ჩვევები. ხელი შეუწყოს
მათი ცნობიერების ამაღლებას. პროექტის ყველაზე წარმატებული ნაწილი იყო პროექტის ბოლო
ნაწილი, როცა მოსწავლეებმა და დამსწრე საზოგადოებამ შეაფასეს აქტივობები. შეთანხმებული
და ერთობლივი მუშაობის შედეგი თვალსაჩინო იყო.პროექტის მიმართ ინტერესი სხვა კლასის
მოსწავლეემაც გამოთქვეს. მშობლების დაინტერესება სასკოლო ცხოვრებით მათი შვილების საზოგადოებრივ
ცხოვრებაში ჩართულობით გაიზარდა. იმედია მათი თანამშრომლობა მომავალშიც გაგრძელდება
სკოლასთან.
უმჯობესი იქნებოდა სხვა კლასიც ყოფილიყო ამ პროექტში
ჩართული.
პროექტის ფარგლებში დაგეგმილი ყველა აქტივობა შეუფერხებლად განხორციელდა.
No comments:
Post a Comment